112QR Stap voor stap

a. Aanvraag
Om 112QR aan te vragen, registreert u zich via www.112qr.nl/Aanvraag

b. Toezending vanuit 112QR
Na aanvraag en betaling ontvangt u van ons twee passen met uw persoonlijke codes en een handleiding. Vervolgens kunt u uw account activeren en uw persoonlijke en medische gegevens invullen.

c. Activering en invulling gegevens
U activeert uw persoonlijke account op www.112qr.nl. Daar voert u de gegevens in die u beschikbaar wilt stellen. Indien nodig kunt u uw medische gegevens samen met uw arts of apotheek invullen. U bepaalt zelf welke gegevens u invult en welke gegevens dus bij raadpleging (bijvoorbeeld voor hulpverleners) zichtbaar zijn. Uiteraard kan er sneller en beter hulp worden verleend als de 112QR registratie volledig is ingevuld.

Uw gegevens worden zeer goed beveiligd bij ons op de server bewaard. De data kan alleen worden bekeken indien iemand uw unieke ID code van uw pasje heeft en uw toegangscode. Wij adviseren u dan ook het pasje met deze gegevens veilig bij u te dragen en niet zomaar ergens te laten liggen. Indien u per ongeluk uw pasje verliest, kunt u dit zelf eenvoudig laten blokkeren.
Alle data die u invoert worden versleuteld opgeslagen op onze server. Hierdoor kunnen de gegevens niet zomaar door derden worden gelezen. Kortom, 112QR biedt u niet alleen extra veiligheid bij een eventueel ongeluk, ook uw gegevens zijn bij ons veilig.

d. Registratie afgerond: 112QR klaar voor gebruik
Na activering en het invoeren van uw gegevens is de totale 112QR registratie afgerond en zijn uw cards klaar voor gebruik.
1. Uw Homecard met uw persoonlijke codes bewaart u thuis voor administratief gebruik (voor regelmatig updaten en het controleren van uw gegevens) . Op deze card staan deels andere codes, daarmee kunt u bijvoorbeeld uw gegevens wijzigen.
2. Uw 112QR Card draagt u altijd bij u (bijvoorbeeld in uw portemonnee). Daarmee laat u zien dat u 112QR geregistreerd bent. Met de codes op deze card kunnen uw gegevens (bijvoorbeeld in geval van hulpverlening) geraadpleegd worden.

e. Raadpleging van uw 112QR registratie, bijvoorbeeld door hulpverlener
Als hulpverlening nodig is en men ziet dat u een 112QR Card heeft:

Optie 1.
Hulpverlener scant uw unieke QR-code met bijvoorbeeld een smartphone, voert de ook vermelde toegangscode in en kan vervolgens alle gegevens die u beschikbaar heeft gesteld raadplegen.

Op de meeste telefoons kan een QR-code scanner worden geïnstalleerd als app. Deze kunt u bijvoorbeeld downloaden uit de App Store of Google Play market QR-code scanners worden bijvoorbeeld aangeboden door:
I-Nigma
QuickMark
Google

Optie 2.
Hulpverlener scant niet uw QR-code, maar gaat naar www.112qr.nl en logt in met de 2 vermelde codes van uw 112QR card (uw unieke ID-code en uw toegangscode).
Uiteraard kunt u ook zelf op deze manieren uw gegevens raadplegen.
In onderstaande video een korte samenvatting van bovenstaande.

Uiteraard bepaalt u zelf welke gegevens u invult en welke gegevens dus voor de hulpverleners zichtbaar zijn. Uiteraard kan er sneller en beter hulp worden verleend indien de 112QR pas volledig is ingevuld.

112QR card

Uw medisch dossier veilig in uw portemonnee.